Dag 22

18 april 2024 - Jeruzalem, Israël

Donderdag 18-4

5:45am bed uit, sporten, douchen en tas inpakken en om 8:15 in de bus op weg naar Tel-Aviv waar we als het mee zit om 1pm aankomen. Het wordt een dag met veel reizen!  Bij aankomst Tel-Aviv zsm naar de trein voor de reis van 1 uur naar Jeruzalem. Daar hoop ik rond 2pm aan te komen.
Aangekomen in Jeruzalem

IMG_1288IMG_1286

ben ik naar mijn slaapplaats gegaan Abraham Hostel midden in de stad vlakbij de oude stad. Mijn gids zat al me te wachten een REUS van 2 meter Raz Tsafrir voormalig militair 6 jaar combat soldier en 9  jaar secreet service nu met pensioen 58! Heeft een touring bureau voor motor reizen door Israëls van 4 tot 7 dagen en doet gids werk in stad! We hebben van 3pm tot 5:45 best een aantal plekken bezocht ! West muur ( klaagmuur) diverse uitzichten over de stad o.a. richting olijfberg, gouden rots koepel, Al-Aqsamoskee, de Heilige graf kerk met o.a. het graf van Jezus en de plaats waar het kruis gestaan heeft?, het missie huis van Oostenrijk met een heerlijke appel strudel en een bakkie en de via dolorosa. Mooi om gezien te hebben, in het kader als je er toch bent! Dan maar even kijken!  Wat opviel dat het ontzettend rustig was normaal gesproken zijn er 2000 mensen bij de heilige graf kerk voor het bezoek aan het graf. Nu bijna niemand

IMG_1334IMG_1346IMG_1353IMG_1293IMG_1303IMG_1307

IMG_1308
Vanavond ergens lekker eten geen idee waar, maar dat moet wel goed komen hier. Lekker rond zweren op de Mahane Yehuda Markt met verse groenten, kruiden, specerijen, vlees en vis geweldig vind ik dat !! Lekker gegeten bij een kraam

IMG_1381IMG_1379IMG_1383IMG_1389

IMG_1390
Genoten van de mensen en cultuur hier alles loopt door elkaar Jood, christen en moslim een kakofonie van geuren (vooral van wiet) en kleuren !!

Vanavond vroeg leggen was weer een volle dag met veel reizen bijna 6,5-7 uur geriesd van zuid naar noord! En het reizen in nog niet over! Ik zou tot morgen middag in Jeruzalem blijven maar de plannen zijn enigszins gewijzigd, na toch Jeruzalem wel gezien te hebben het is leuk om gezien te hebben, maar ik heb er weinig mee! De commerciële christelijke plaatsen, misschien doe ik deze plaatsen te weinig eer aan, maar zo denk ik er over!
Morgen wordt een dag zoals er geen één is geweest! Maar dat is morgen !

Jouw reactie