Dag 10

6 april 2024 - Tel Aviv, Israël

Zaterdag 6-4 Shabbat

Na een goede nacht vanochtend eerst wezen sporten en zwemmen dit is iets waar ik zeker aan kan wennen !! Zeker met dit weer 22 graden koel windje heerlijk. Om zo even bijtanken van toch wel intensieve dagen lichamelijk dan niet maar zeker geestelijk.

Rond 11:30 ben ik een rondje gaan lopen door de stad de meeste winkel zijn gesloten (Shabbat) gaan later op de dag open. Dan loop je door de straten van Tel-Aviv en zie je van alles mensen vieren weekend zijn relax met vrienden en familie in het park vieren verjaardagen van kinderen en is een poppenkast en mensen vermaken zich uitstekend, mooi om toch te zien dat de bevolking ondanks de oorlog tijd en gelegenheid neemt om elkaar te ontmoeten. Ben ik gesprek geraakt met een jongen die aan een tafel zat en was een leuk en mooi gesprek. Werkte op booreiland in de middelandse zee 80% van de elektrische tijd wordt opgewekt uit gas in Israël, Dat zet je wel weer even aan het denken!!!!
Deze jongen had 5 jaar gediend bij de IDF en heeft verschillende missies gedaan in binnen en buitenland.

IMG_0793

IMG_0795

IMG_0797
Maar als dan door de straten zweeft kom je weer ook weer diverse kunstwerken met de oproep om de gegijzelde thuis te brengen

IMG_0792

De rest van middag heerlijk op strand gezeten na het douchen mijn tas klaar gemaakt voor morgen de heeft van mjn spullen eruit gehaald en in de opslag gedaan want op de basis heb ik een militair tenue aan dus hoef ik mijn eigen spullen niet allemaal mee te nemen. Dat schild weer sjouwen! Morgenochtend om 6:30 op en dan naar het vliegveld dan hoor ik waar ik aankomende dagen wordt gestationeerd.
Vanavond met Igor uiteten hij is een Russische jood wie in 1985 naar US is geëmigreerd en wie ik vorige week ontmoet heb, hij zat bij mij in de groep!
Hij was flabbergasted toen ik vertelde dat ik Christen ben en hier komt helpen hij geloofde het gewoon niet. Ook heb ik foto’s van Katwijk gevraagd aan iemand en deze met hem gedeeld, hij geloofde niet dat er bij ons in het dorp mensen met een Israëlitisch vlag waren aan hun gevel! Hij heeft dit met z’n vrienden gedeeld in New York en Katwijk is nu berucht en beroemd in NY

Jouw reactie