Dag 11

7 april 2024 - Eilat, Israël

Zondag 11-4

Vandaag 6:30 eruit op weg naar vliegveld om me te melden bij Sar-El. In de bus zat een andere groeps genoot van de vorige week dus we zijn samen verder gegaan

Op het vliegveld gehoord dan ik naar de marinebasis gaat in Eilat en werken in de keuken ontbijt, lunch en avondeten maken voor de marine, ik ben hier heel blij mee !! Het is een mooie lange rit van +\-5 uur en kan rustig meeluisteren straks met de dienst van 10:00 met Ds den Ouden en vanavond hebben we eigen tijd met Ds Lassche

Na een rit van 5 uur rond 3pm aangekomen op de basis in Eilat na een briefing van onze madrachim  (onze gidsen) voor deze week wordt het ons duidelijk dat dit een actievere basis is dan degene waar we zaten. Onderweg ging ik via Google map even kijken hoever het nog was en toen was ik volgens de GPS in Caïro Egypte dat is een vreemde gewaarwording van de week had ik het ook als toen liep ik in Tel-Aviv en toen was ik volgens de GPS in Libanon !! Dit komt omdat de IDF opzettelijk de GPS stoort om raketten en drones op het verkeerde pad te zetten.

IMG_0836

Er wordt ons nadrukkelijk verboden onze GPS locatie te delen en we mogen geen foto’s maken van de marine schepen en deze online delen. Doordat veel foto’s online waren van deze basis en er diverse aanvallen met drones waren op deze basis is het verboden na 7-10-23 foto’s te maken van de marien schepen, als we foto’s maken moeten we dat vragen aan de madrachim en deze maakt de foto’s en vraagt toestemming aan de commandant van de basis.

IMG_0854

Vorige week zondag op maandag is er een drone aanval geweest op deze basis zoals vermeld in een vorig verslag. Een iemand van de vorige groep is nog steeds hier en heeft het meegemaakt best wel beangstigend. Ook is er tegenover onze slaapplek een bomb shelter hier werden we gelijk op gewezen!  Heel andere dan vorige basis dat was een logistiek basis en minder regels.
Het werk wat we hier gaan doen is keuken werkt dus we morgen alle groenten en fruit sneden en mengen dus lekker koken dus dat licht mij wel!! :) Onze barak is vlak achter de iron some raket !! Dus zodra deze gaat schieten ‘s nachts moeten als een malle richting de schuilkelder we hebben 30 sec. ons wordt aangeraden om in korte broek te slapen. We slapen met 6 man op de kamer.

IMG_0853

Vanavond onze eerste bijeenkomst gehad met de groep iedereen verteld zijn verhaal over zijn motivatie om naar Israël te komen. Ik ben de enige christen in de groep en buiten de jongens die ik al kende waren deze meeste toch weer verbijsterd dat ik als christen in Israël ben om te helpen, als ik dan vertel dat er in ons dorp  diverse huizen zijn met Israëlitische vlaggen, dan valt hun mond helemaal open!!  In deze groep zijn het meeste 10 joden uit de US en één uit Italië en een christen uit Spanje die werkt bij een organisatie Our Daily Breadhttps://odb.org/. Deze man is directeur van deze organisatie welke bijbels, christelijke boeken en programma’s maakt en publiceert welke wereldwijd wordt uitgezonden en vertaald.
Ze horen veel nieuws uit EU en voornamelijk uit de UK daar de pro-Palestine betogingen echt gigantisch is tot 400.000 mensen scanderen leuzen voor uitroeien van Israël from the river to the sea with any means necessary!! Maar daar stop het niet bij!!
Als je dat tot je door laat dringen dan besef je echt dat we echt richting de eindtijd leven, zoals in gaan zoals we beschreven staat in Matt 24 vers 6 en dat dit het begin is en dat wij er middenin zitten!! Alleen het is nog aan onze grenzen en buiten onze grenzen. Maar zijn wij wakker zien we het gevaar van binnen onze grenzen, land en dorp!!

Dat vraag ik me oprecht af!!

Jouw reactie