Dag 13

9 april 2024 - Eilat, Israël

Dinsdag 9-4

Vandaag nieuwe morgen

IMG_0900IMG_0901

Met een nieuwe ervaring rijker !! Die ik nog nooit heb meegemaakt!!! En dan kan ik best wel zeggen, dat ik veel heb meegemaakt in mijn leven. Vannacht voor het eerst in mijn leven in een schuilkelder gezeten voor een drone aanval. Dat is wel even schrikken dat je midden in de nacht in je korte broek de schuilkelder in moet rennen !!
De drones werden uit de lucht geschoten door de Navy’s Sa’ar 6-class boot die vannacht in de haven lag op de basis!
Dit is echt een overwinning voor de marine dit was de eerste keer dat marine drones uit de lucht schoot!!! Wij werden vanmorgen persoonlijk bedankt door de commandant van de logistieke eenheid op deze basis voor ons werk!!! Door onze inspanningen kunnen deze militairen hun werk doen, al lijkt de bijdrage die we doen zo erg weinig voor ons / mij gevoel. Sta ik er toch weer versteld!!  Van de dankbaarheid die getoond wordt tegenover ons als vrijwilliger. Elke keer als dat gebeurd en nu zeker, door de commandant voel je jezelf nederig maar toch dankbaar en toch een beetje trots dat ik dit mag doen, dat ik de kracht van God krijg om dit te mogen doen en dienstbaar te zijn voor het kleine dat ik mag doen voor het Joodse volk. Zo mag ik mezelf elke keer maar weer voorhouden de tekst uit Filippenzen: 4 vers 13  die mij dagelijks kracht geeft:

Ik vermag alle dingen door Christus, Die mij kracht geeft.

Als je ziet en merk de samenhorigheid en verbondenheid die men heeft als gemeenschap in de breedste zin van het woord, dan is dat best om op jaloers te zijn. Zij strijden de zelfde strijd en hebben de zelfde vijand, maar als ik naar onze christelijke gemeenschap kijk (in het algemeen) die zie weinig strijd tegen de zelfde vijand de duivel die openlijk strijd met God in de maatschappij!!
De gemeenschap van God moet meer een strijdende kerk worden voor Gods Woord en zichzelf de wil op te leggen om te strijden tegen de duivel en al zijn volgers!! Want dat is ook onze opdracht! Maar zijn wij bereid om onze veilige burchten te verlaten om te worden veracht en vervolgt voor het Woord van God !!  Zijn we een Willem van Oranje of zovele andere die streden voor God in een andere tijd maar met dezelfde context!!

IMG_0853IMG_0911

Deze morgen hadden we het áppel zoals elke morgen de vlag hijsen en het volkslied, maar op dinsdag is het altijd met de gehele basis dus ook vandaag. Maar één van de militairen die onze madrigam begeleidt, vroeg mij of ik de vlag wilde hijsen voor dat het volkslied klonk. Dat was echt en EER om te doen. Samen met Nick uit US mochten we de vlaggen hijsen hij de vlag van Israël en ik de vlag van de marine, dat was best een emotionele ervaring!!!!! Staan voor paar honderd militairen en de vlag hijsen !! Weer een ervaring rijker!!! Zoals elke dag!

De hele dag weer eten klaar gemaakt voor de militairen allerlei werkzaamheden omdat we gisteren al bezig waren en nu diverse koks kennen worden, is het makkelijker werken en weet je een beetje je plaats in de keuken om de dingen te regelen. kip bakken, pepers snijden, komkommer snijden noem het maar

IMG_0913

IMG_0917
Zoals jullie allemaal meegekregen hebben in het nieuws Hamas heeft de voorwaarden geworpen voor vrijlating van de gegijzelden. Deze terroristen willen en dienen alleen hun eigen belang hebben totaal geen interesse in het belang van hun landgenoten, deze gebruiken en misbruiken ze. Hamas heeft de voorwaarden verworpen omdat er geen 40 overlevenden meer zijn in de categorie die vrij gelaten moet worden!! Er wordt vanuit gegaan dat er nog +\-70 gegijzelden over zijn van de 133 vermisten

IMG_0920

IMG_0921
Zoals ik al eerder vermeld heb mogen we geen foto’s maken of live met beeld bellen op deze basis! Vele van ons dachten het zal wel meevallen, maar nu zijn er gisteren  middag 2 militairen opgepakt voor het delen van foto’s via TikTok en deze zitten in de gevangenis en worden voorgeleid bij de krijgsraad !! Dus echt wel serieus!!

Vanavond weer even de stad Eilat in om rond te zwerven en een bakkie (mogen geen alchohol) drinken

Jouw reactie