Dag 19

15 april 2024

Maandag 15-4

Vanmorgen weer begonnen in de keuken lekker eten klaar maken voor de militairen geweldig om hier weer te zijn!  Lekker m’n ding doen. Moest gelijk komen om te helpen in de snij keuken tomaten snijden, uien pellen, salades maken echt mijn ding!!

IMG_1184IMG_1185IMG_1186IMG_1187

Als het eten is hier Koosjer en er wordt geen vlees met melk producten gegeten en elke afdeling heeft een ander kleur! Rood = Vlees, Blauw = Melk, Geel=groente alles wordt in aparte ruimtes klaar gemaakt en schoongemaakt

IMG_1188IMG_1189IMG_1190
En dan lekker genieten van de lunch IMG_1191
Deze week is ook de grote schoonmaak ivm met komende Pesach dit is van 22-4 tot 29-4 alles moet tot in de puntjes schoon. Alle apparatuur moet ingepakt worden als het schoon is. Want woensdag komt de rabbi alles zegenen en dan wordt er alleen nog maar gekookt in het kader van Pesach. Leuk om dat ook nog even mee te maken. Ben benieuwd wat dat met zich meebrengt !! IMG_1194

IMG_1193
Wat mij persoonlijk steeds opvalt is dat ik ondanks de levenservaring die ik heb, nog veel nieuwe dingen ontdekt heb, zelf dingen ondervonden die ik nog nooit meegemaakt heb! In zowel emotioneel, geestelijk en lichamelijk.                        Maar dat mijn levenservaring die ik heb, mijn zintuigen hier echt aan het werk hebben gezet, wat bedoel ik dan!
De diepe gesprekken die ik gehad heb met mensen over verslagenheid, machteloosheid, verdriet maar ook de kracht, het geloof, de strijd en de verbondenheid dat ik dat mocht ervaren en echt voelen in het hart.
Dat was en is geen gevoel van medelijden! maar meeleven van hart tot hart!
Dat is gemeenschap zijn, er ZIJN voor elkaar als het meezit, maar ook juist wanneer  het tegenzit! Dat wekt een bepaalde jaloezie!!

Na het diner gaan we Eilat nog even in met de groep om en rondje te lopen en eventueel aankopen te doen van dingen die we nog nodig hebben, zoals goeie koffie

Jouw reactie