Dag 4

31 maart 2024 - Jeruzalem, Israël

6:30 de wekker vandaag via openbaar vervoer richting vliegveld weer om me het te melden bij Sar-El en dan de locatie to horen waar ik wordt gestationeerd. 7:45 op airport waar al diverse mensen uit verschillende wereld delen zijn die allemaal vrijwilligers werk gaan doen via Sar-El als ik snel even tel zijn er wel meer dan 100. Leeftijd varieert van 30-90 jaar

ik ben voor de komende dagen gestationeerd vlakbij de stad Beër Sjeva op de infanteriebasis  Mishmar hanegev

IMG_0573IMG_0574

in het zuiden van Isreal  ! Lekker warm straks de bus in en dan een rit van 1,45 uur

we hebben een kleine groep vrijwilligers 8 man 2 uit UK 4 uit USA 1 uit FR allemaal mannen ( lekker makkelijk😃) er waren groepen bij voor grotere leger plekken van 70+ man

Op dit moment werken er zo’n paar 1000 vrijwilligers voor Sar-El deze week. Vanavond naar Jeruzalem naar een benefiet concert georganiseerd door de regering van Isreal voor een ieder die Isreal een warm hart toe draagt met namen Sar-El

via deze link zijn de werkzaamheden te volgen van Sar El vrijwilligers van eerder

Vanmiddag eerste werk gedaan (camping) matrassen stapelen voor de militairen in het veld

16:45 klaar maken voor naar Jeruzalem te gaan voor het benefit concert. ja op zondag !! Helaas maar het is een verplicht onderdeel

17:15 in de bus op naar Jeruzalem rit van 1,45 uur.

19:00 uur in Jeruzalem hier heerst een andere sfeer veel energie mensen met het zelfde doel  allemaal mensen met vlaggen

Sar-El wordt in het zonnetje gezet voor de werkzaamheden die zijn doen voor o.a. de militairen er is een grote dankbaarheid voor alle vrijwilligers die zich belangeloos inzetten voor de Israëlieten in Isreal. Dit merk je ook op straat en op de basissen grote dankbaarheid

Iedereen (vrijwilligers) die ik spreek heeft de zelfde roeping dienstbaar zijn om het volk van Isreal te te helpen niet alleen met geld maar met woorden en daden met fysieke arbeid om zo tot een hand en een voet te zijn in liefde zo dragen we allemaal een steentje bij.

IMG_0584

Lang verhaal vandaag maar was en is ook een lange dag vol van nieuwe indrukken en gevoelens. Wat vooral na boven komt is verbondenheid en eenheid

IMG_0589

Jouw reactie